Instrukcja obsługi

Pierwszym krokiem jest narysowanie układu, który zamierzamy badać.  Układ może składać się wyłącznie z bramek NOT, NAND i NOR, oraz wejść (tzw. OFFPAGE).  Elementy te należy wybrać korzystając z interfejsu po prawej stronie ekranu, a następnie wstawić na siatkę za pomocą myszki.  Elementy łączymy ze sobą wybierając przycisk LINE, a następnie klikając kolejno dwa elementy, które chcemy ze sobą połączyć.  Applet kontroluje połączenia elementów i nie dopuszcza do skonstruowania układów nieobliczalnych.  Ostatnio wykonany ruch można cofnąć przyciskiem UNDO.  Układ może mieć co  najwyżej dziesięć wejść.

Gdy układ jest gotowy, wybieramy rozkład prawdopodobieństwa, który będzie użyty podczas symulacji.  Wybór rozkładu równomiernego (uniformed), powoduje zliczanie przełączeń dla zbioru wszystkich permutacji stanów na wejściach.  Natomiast symulacja według rozkładu normalnego (Gaussa), powoduje losowanie stanów na wejściach według tego rozkładu, przy czym ilość losowań podajemy w polu tekstowym znajdującym się nad przyciskiem START.

Przyciskiem START uruchamiamy symulację.  Jeżeli wybraliśmy rozkład normalny i stosunkowo dużą liczbę losowań (powyżej 500) i wejść, obliczenia mogą zająć do kilkunastu sekund.  Po ich zakończeniu pola w których znajdują się bramki przyjmują odpowiedni kolor, według skali po prawej stronie ekranu.  Bramka, która przełączyła się największą ilość razy jest traktowana jako wzorzec dla dobierania kolorów dla innych bramek.

Po wykonaniu symulacji możemy zmienić rozkład i porównać wyniki dla obu rozkładów.  Można też dodać do układu nowe bramki.  Wreszcie, używając przycisku RESET możemy wyczyścić siatkę i rozpocząć edycję nowego układu.

 

Strona tytułowa | Symulacja | Dokumentacja