System miał być tak wykonany aby później łatwo go można było zmodyfikować bez ingerencji w zasadniczą część kodu. Całość zatem ma charakter biblioteki i tak należy projekt traktować. Demonstracja zawarta w projekcie jest jedną z wielu możliwości wykorzystania biblioteki.

Centrum obiektu stanowi wyswietlacz wykresu. Jest to jak gdyby kamera na trójwymiarowy świat.

kamera

Po ustawieniu kamery możemy w naszym świecie rysować. Rysowanie ogranicza się do rysowania trójkątów. Ta operacja jednak wystarcza. Efekt eliminacji niewidocznych powierzchni jest realizaowany za pomocą tevhniki z-bufora. Uwage nalezy takze zwrocic na indeksowy charakter kolorowania trojkątów co umożliwia uzyskanie cieniowanych trójkątów oraz wprowadzenie efektu oświetlenia. Więcej informacji można uzyskać czytając dokumentację klas.

Źródło dlanych jest oddzielną częścią i jest połączone z wyswietlaczem poprzez kontekst appletu na stronie. W naszym przykładzie żródło danych tworzy applet kontrolny z pliku tekstowego. Aplet kontrolny ponadto ustwia szereg parametrów dotyczących metody wyświetlania.